Porsche 911 Turbo cabrio

Porsche 911 Turbo cabrio



Beleégett szennyezõdés, megégett bõr, kopások ami orvoslást kívánt

Újjászületett már pár Porsche a mûhelyben, de ez a belsõ csak csak fejtõrést okozott. A kocsi cabrio, mely magával hozta ennek minden hátrányát. A bõr több helyen csúnyán megégett mivel nem ápolták, a szennyezõdéseket is belepörkölte a Nap. Amerikában mindenre van tuti megoldás (onnan jött az autó) így az ülést lekenték valamilyen szilikonos anyaggal, de errõl kicsit késõbb.

Égés...honnan tudom, hogy megégett a bõrfelületem?

Ilyen esetben a bõr struktúrája megváltozik, sûrûbb lesz. A felület elveszíti nedvességtartalmát (nem ha meglocsolom nem fog visszapuhulni) és durva tapintásu, kemény, "kopogós" lesz. A folyamat visszafordíthatatlan. Speciális szerekkel az érdességet, kikeményedést lehet enyhíteni, de maga a struktúra soha többet nem lesz gyári állapotú. A képek között bekarikáztam egy ilyen jól látható részt.

Minden eszközt bevetve sikerült részlegesen kitisztítani a felületet. Több napos puhítás után valamivel finomabb lett a megégett felület. Eleve a szín kikeverése is kihívást okozott, mert nehéz volt gyári részt találni ráadásul az oldalkárpitok, hátsó ülések nem kerültek hozzánk így köztes utat kellett keresni. Hiába lesz gyönyörû gyári a belsõ, ha beszerelés után ordít az autóból a különbség.

Miután teljesen elõ lett készítve kritikus probléma adódott. Aki már festett bármit tudja, hogy a felületnek szilikonmentesnek kell lennie. Karosszéria elemrõl sem kis feladat eltávolítani, bõrbõl gyakorlatilag nem lehet. Többszöri próbálkozásra végül úgy tûnt gyõzött a kitartás és megindulhatott a felújítás utolsó fázisra. Az ilyen szakszerûtlenül kezelt belsõk esetében garanciát értelemszerûen nem tudunk vállalni a javításra.

Jól sikerült-e a munka?

Sokkal jobb lett, mint volt. Többet ebbõl kihozni nem lehet. Kicsit elszomorít, hogy ha megbecsülték volna a járgányt újszerûvé is lehetett volna varázsolni hiszen ebben az évjáratban még minõségi anyagokat használtak. Az új tulajdonos pont idõben mentette meg a gyári belsõt. Ha nem lett volna lekezelve pár éven belül a kis repedések szétnyílhattak volna. Ne felejtsük el itt a hõ és az UV kegyetlenül ostromolja a belsõ elemeket.

 


 - IMG_3494.JPG - IMG_3480.JPG - IMG_3505.JPG - IMG_3487.JPG - IMG_3488.JPG - IMG_3483.JPG - IMG_3498.JPG - IMG_3506.JPG - IMG_3490.JPG - IMG_3492.JPG - IMG_3503.JPG - IMG_3481.JPG - IMG_3491.JPG - IMG_3489.JPG - IMG_3501.JPG - IMG_3499.JPG - IMG_3482.JPG - IMG_3484.JPG - IMG_3500.JPG - IMG_3485.JPG - IMG_3497.JPG - IMG_3495.JPG - IMG_3511.JPG - IMG_3509.JPG - IMG_3521.JPG - IMG_3493.JPG - IMG_3513.JPG - IMG_3517.JPG - IMG_3514.JPG - IMG_3512.JPG - IMG_3516.JPG - IMG_3507.JPG - IMG_3510.JPG - IMG_3519.JPG - IMG_3520.JPG - IMG_3518.JPG - IMG_3508.JPG - IMG_3515.JPG

dd